niedziela, 6 października 2024

„Tajemnica domu Uklejów” Aneta Jadowska

O Anecie Jadowskiej słyszałam już jakiś czas temu, ale do tej pory nie miałam okazji przeczytać żadnej jej książki. Wreszcie w moje ręce trafił egzemplarz "Tajemnicy domu Uklejów", czyli pierwszy tom serii Gracje z Ustki. Jak przebiegło moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki? 

Nina Rawicz niespodziewanie otrzymuje w spadku dom. Pomimo wielu przeciwności postanawia się przeprowadzić. Kobieta planuje spędzić tam spokojne życie, gdzie będzie mogła poświęcić się pisaniu. Ledwie jednak przekracza próg posiadłości, a tam wszystko zaczyna jej się walić na głowę. Dosłownie i w przenośni. Wszelkiego rodzaju awarie, a do tego włamanie, zdemolowanie wnętrza i... zwłoki. Tak rozpoczyna się życie Niny w nowym domu. 

Na domiar złego policja nie daje jej wiary w okoliczności zbrodni i Nina staje się główną podejrzaną. Zdaje się, że gorzej być już nie może. Tymczasem z pomocą przychodzą przyjaciółki - pisarki: Agata i Zuza. Kobiety postanawiają rozwiązać zagadkę morderstwa na własną rękę.



„Tajemnica domu Uklejów” to przede wszystkim komedia kryminalna. Z tym gatunkiem różnie u mnie bywa. Na ogół nie spełnia moich oczekiwań. W tym przypadku mam mieszane uczucia. Z jednej strony czytało mi się szybko i przyjemnie, a z drugiej nie była to historia, od której trudno się oderwać. Niemniej, odnoszę wrażenie, że to kwestia mojego braku przekonania do komedii kryminalnych. Trudno mnie rozbawić, a większość żartów w książkach zwyczajnie do mnie nie przemawia. Tutaj jest nieco lepiej. Nie ma wymuszonych zabawnych sytuacji, za to wykorzystany jest błyskotliwy humor. I to jest na plus.

Bardzo lubię powieści, w których ukazana jest silna, kobieca przyjaźń. I tutaj tego nie zabrakło. Tytułowe Gracje zawsze są gotowe nieść pomoc, choćby groziło im niebezpieczeństwo. A to zdaje się czyhać na każdym kroku. Do końca nie wiadomo, kto chce uprzykrzyć życie głównej bohaterce. Komuś za to na pewno zależy na tym, aby pozostawiła odziedziczony dom.

„Tajemnica domu Uklejów” to komedia kryminalna, która łączy w sobie tajemniczą zbrodnię, literaturę obyczajową i romans. Lekko zabawna, lekka w odbiorze, ale niezbyt porywająca. Gdybyście poszukiwali ot takiej powieści dla rozrywki na jesienny wieczór, może się okazać dobrym wyborem.

 

We współpracy z Zastrzyk Kultury by Arteria



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...