niedziela, 9 czerwca 2024

„Nigdy za ciebie nie wyjdę” Magdalena Krauze

Miałam szczęście, kiedy pewnego dnia nadarzyła się okazja, żeby poznać twórczość pani Magdaleny Krauze. „Ostatnia wiadomość” to powieść, którą przeczytałam stosunkowo niedawno i bardzo mi się spodobała. Teraz przyszedł czas na „Nigdy za ciebie nie wyjdę”. Czy ta książka również skradła moje czytelnicze serce?

Liwia na dniach ma obronić dyplom na kierunku fizjoterapia. Aby dorobić sobie parę groszy, pracuje w jednej z wrocławskich stacji benzynowych. Na co dzień mieszka z ukochaną babcią i ekscentryczną ciocią – byłą zakonnicą. Liwia ma konkretne plany na przyszłość i nie ma w nich miejsca dla mężczyzny.

Tymczasem na stacji pojawia się nowy szef – Mateusz. Przypadkowo słyszy kilka niewybrednych słów na swój temat. Między nim a Liwią dochodzi do konfrontacji. Chłopak jest nią oczarowany, jednak ona marzy, aby się go pozbyć. Sądzi, że to typ bananowego dziecka, rozpieszczony przez bogatą rodzinę, a w dodatku wyjątkowo ją irytuje. Tymczasem Mateusz pierwszy raz zaczyna czuć, że jakaś dziewczyna nie jest mu obojętna. Postanawia przekonać ją do siebie. Czy mu się uda?

Domyślam się, że opis fabuły nie wróży nic nowego i wskazuje na schematyczną obyczajówkę, która niczego nie wnosi. I napiszę tak – owszem, jest to przewidywalna książka. Owszem, niektóre wątki są być może za mało rozwinięte, ale... Ale czy naprawdę zawsze potrzebujemy trudnej, rozwleczonej fabuły, żeby uznać, że książka nam się podobała? Przynajmniej ja tak nie mam, a „Nigdy za ciebie nie wyjdę” dała mi mnóstwo rozrywki. Przede wszystkim dlatego, że autorka ma dar do przekazania świetnego humoru. Babcia i ciocia, a już w ogóle ciocia Liwii, są mistrzyniami tekstów. Trudno mnie rozbawić w czasie czytania, ale pani Krauze się to udało.

Już abstrahując od przewidywalności całej historii, warto wspomnieć o paru ważnych aspektach, jakie zostały poruszonej w tej książce. Istota zaufania drugiej osobie, unoszenie się honorem, błędy przeszłości, konsekwencje młodzieńczych decyzji. To wszystko daje wiele do myślenia podczas czytania powieści. Przede wszystkim to, jak wiele można stracić i na jak długo, jeśli postanowi się być nieugiętym bez szansy poznania wszelkich okoliczności różnych wydarzeń.

„Nigdy za ciebie nie wyjdę” Magdaleny Krauze to książka, która bardzo mi się spodobała. Potrzebowałam lekkiej i przyjemnej w odbiorze lektury i właśnie to zostało mi tutaj zaserwowane. Naprawdę świetnie bawiłam się podczas czytania i chociaż od pierwszych stron wszystko było już dla mnie jasne, ta powieść pozostanie ze mną na długo. Polecam!


Współpraca recenzencka z wydawnictwem Mięta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...