wtorek, 25 lipca 2023

„Oczy lęku” Adrian Bednarek

Twórczość Adriana Bednarka jest moim zeszłorocznym odkryciem. Przepadam za serią o Kubie Sobańskim. Jednym z lepszych horrorów, jakie przeczytałam, jest „Dom Straussów”, a „Ona” okazała się najlepszą książką, jaką przeczytałam, a w zasadzie przesłuchałam, w lutym tego roku. Nie mogłam sobie zatem odmówić kolejnej powieści autora, jaką są „Oczy lęku”.

Fabian ma pomysł na biznes. Nie przeszkadza mu fakt, że jest on nielegalny. Do zrealizowania planu potrzebuje jednak wspólnika. Wówczas poznaje przypadkiem Oliwię. Dziewczyna padła ofiarą pewnego zakładu i ma do spłaty ogromny dług.  Nie mając alternatywy, wchodzi do spółki. Niedługo później dochodzi do porwania Leny - córki lokalnego polityka.

Lata później Fabian i Oliwia nadal prowadzą swój nielegalny biznes. Dzięki swojej „profesji” pracują kilka dni w roku, a poza tym cieszą się luksusowym życiem. Fabian wraz z żoną i córką na przedmieściach, a Oliwia w apartamencie w centrum. Kiedy kończą się ich oszczędności, ponownie przystępują do akcji. Pewni siebie, bo w końcu przez tyle lat nie zostali zdemaskowani, nie wiedzą, że ktoś depcze im po piętach. A zemsta kiełkująca od lat może być bezwzględna...

Zapowiadał się kolejny genialny thriller. I nie powiem, ta książka jest bardzo dobra, ale znając już inne powieści autora, tym razem nie jestem aż tak zachwycona. Może to kwestia pewnego schematu, który już znam. Może zbyt duże oczekiwania co do tej książki. Trudno mi określić. Niemniej, czegoś mi tutaj brakuje. Niemniej, nie mogę stwierdzić, że w ogóle mi się nie podoba.

Autor po raz kolejny ukazuje nam portret psychologiczny skrzywdzonej osoby, w której umyśle rodzą się chore instynkty i potrzeby. Po raz kolejny czytelnik zaczyna się zastanawiać nad tym, czy wydarzenia z przeszłości mają wpływ na podejmowane w teraźniejszości decyzje. W tej powieści wychodzą na jaw najmroczniejsze ludzkie odruchy i żądza zemsty w najgorszej odsłonie. Przemoc, brutalność, brak skrupułów i uczuć wyższych to chyba najlepszy opis tego, co się tutaj dzieje. Nie powiem zachowanie jednej z postaci naprawdę mnie przeraziło. Do czego jest zdolna ta osoba, to przechodzi ludzkie pojęcie...

Jeżeli lubicie krwawe i brutalne thrillery, to z pewnością spodobają się Wam „Oczy lęku” Adriana Bednarka. I chociaż mnie nie porwały tak, jak seria o Kubie Sobańskim, czy inne powieści autora, innym czytelnikom ta książka przypadnie do gustu. Miłośnicy audiobooków z chęcią jej posłuchają, bo lektorem jest nie kto inny jak Filip Kosior. 


Współpraca reklamowa z Audioteką


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...