niedziela, 2 lipca 2023

Podsumowanie maja i czerwca 2023

Powoli odkopuję się z zaległości, dlatego też dzisiaj przychodzę ze spóźnionym podsumowaniem maja oraz czerwca. Ostatnie dwa miesiące nie były zbytnio obfite pod względem czytania i kupowania nowych książek, co nie znaczy, że nie trafiło się parę perełek. To jak? Gotowi na podsumowanie?

Trochę statystyk na początek

W maju udało mi się przeczytać 3 książki i przesłuchać jednego audiobooka.

A tak prezentował się maj w liczbach:

Ilość przeczytanych książek: 3 + 1 audiobook
Ilość przeczytanych stron: 838 + 10h i 54min

Z kolei czerwiec wyglądał tak:

Ilość przeczytanych książek: 3 + 1 audiobook
Ilość przeczytanych stron: 1169 + 5h i 6min

Ponieważ w ubiegłych 2 miesiącach przeczytałam w sumie 6 książek i przesłuchałam 2 audiobooki, postanowiłam wybrać spośród nich jeden tytuł, który według mnie zasługuje na tytuł najlepszego na przestrzeni maja i czerwca. A jest nim:

„Lubieżność” Rafała Górskiego

„Lubieżność” to lektura stawiająca kawę na ławę. To ostrzeżenie przed społeczną autodestrukcją. To smutna i tragiczna wizja końca jednostki poddanej działaniu chorego systemu. Napawa strachem i bezsilnością. Z resztą, bohater sam porównuje się do Syzyfa. Powieść bardzo emocjonalna, refleksyjna, napisana fenomenalnym stylem. Ukazująca lubieżność nie tyle w aspekcie cielesnym, ale też jako pragnienie życia na poziomie, do którego prowadzi moralny wybór. Jedna z najważniejszych i najlepszych książek, jakie miałam okazję przeczytać. Polecam!

Więcej na temat tej książki przeczytacie tutaj

Pozostałe książki, które przeczytałam lub przesłuchałam w maju i czerwcu:


  • „Diament i Róża” Karolina Winiarska [recenzja]
  • „Let me in” Natalia Formuth [recenzja]
  • „Rodzina Monet. Skarb” Weronika Anna Marczak [recenzja]
  • „Nocami krzyczą sarny” Katarzyna Zyskowska [recenzja]
  • „Kobiecość. Praktyczne lekcje i ćwiczenia dla budzących się kobiet” Chameli Gad Ardagh
  • „Tajemnica ognia” Katarzyna Berenika Miszczuk [recenzja]
  • „Sarah Bernhardt. Niezrównana aktorka” C.W. Gortner

Bookhaul, czyli jakie książki trafiły na moje półki w maju i czerwcu


W porównaniu z poprzednimi miesiącami zdecydowanie ograniczyłam kupowanie nowych książek. W ciągu dwóch miesięcy pojawiło się u mnie mniej pozycji, niż dotychczas w ciągu jednego. Niemniej, trafiło do mnie kilka egzemplarzy recenzenckich oraz, oczywiście, zakupy z Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie, które odbyły się w maju.

Spośród egzemplarzy recenzenckich pojawiły się u mnie:
  • „Lubieżność” Rafała Górskiego od Wydawnictwa P.owiększenie
  • „Nocami krzyczą sarny” Katarzyny Zyskowskiej od Wydawnictwa Znak
  • „Zasłużyłeś” Mariusza Matana od Wydawnictwa Novae Res
  • „Złoty dom” Jessie Burton od Wydawnictwa Literackiego

Dzięki uprzejmości Audioteki miałam też możliwość przesłuchać audiobooki: „Rodzina Monet. Skarb” Weroniki Anny Marczak oraz „Tajemnica ognia” Katarzyny Bereniki Miszczuk 

Pozostałe książki, które trafiły na moje półki w maju i czerwcu to:
  • „Pieśń Bogini Kali” Dan Simmons
  • „Pięć Stawów. Dom bez adresu” Beata Sabała- Zielińska
  • „Dwie i pół duszy. Folk noir” Justyna Hankus
  • „Zatoka Francuza” Daphne du Maurier
  • „Strażnik tajemnic” Kate Morton
  • „Jedyny samolot na niebie. Historia mówiona zamachów z 11 września” Garrett N. Graff
  • „Potwory północnoamerykańskich jezior” Nathan Ballingrud
  • „Biały pył. Piekło na K2” Krzysztof Koziołek
  • „Zbrodnie mojego dziadka” Sylvia Foti
  • „Kot, który spadł z nieba” Takashi Hiraide
  • „Wybrany” Piotr Kościelny
  • „Zły człowiek” Adrian Bednarek
  • „Krwawy południk” Cormac McCarthy
  • „Cat power. Uzdrawiająca moc kotów” Ulrica Norberg, Carina Nunstedt
  • „Szeptun” Tomasz Betcher
  • „Widmo Brockenu” Remigiusz Mróz

I to byłoby na tyle w kwestii podsumowania ostatnich dwóch miesięcy. Czy któryś tytuł Was zainteresował? A może Wy macie mi coś ciekawego do polecenia z książek, które przeczytaliście w ubiegłych miesiącach? Dajcie znać w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...