sobota, 5 sierpnia 2023

Podsumowanie lipca 2023

Kolejny miesiąc za nami. Lipiec może nie był zbyt spektakularny pod względem przeczytanych książek i przesłuchanych audiobooków, jednak nie obyło się bez bardzo ciekawych lektur. Oprócz tego na moich półkach pojawiło się sporo nowych tytułów. Jesteście ciekawi, jak prezentował się mój czytelniczy lipiec?

Trochę statystyk na początek

W lipcu udało mi się przeczytać 4 książki i przesłuchać jednego audiobooka.

A tak prezentował się lipiec w liczbach:

Ilość przeczytanych książek: 4 + 1 audiobook
Ilość przeczytanych stron: 1150 + 6h

Wahałam się przy wyborze najlepszej książki ubiegłego miesiąca, jednak w ostateczności zdecydowałam, że ten tytuł należy się:



„Wiem, co czujesz” Gabrieli Gargaś

„Wiem, co czujesz” to powieść, która zostanie ze mną na długo. Jest swego rodzaju drogowskazem. Emocjonalnym przewodnikiem ukrytym pod przykrywką literatury obyczajowej. Daje ogromnie do myślenia. To jedna z tych książek, które po prostu trzeba przeczytać, choć nie spodziewajcie się klasycznego zakończenia. Dodatkowo przed przystąpieniem do lektury warto zaopatrzyć się w chusteczki. Jedna z najprawdziwszych i najbardziej wzruszających powieści, jakie miałam okazję poznać. Ogromnie polecam.


Pozostałe książki, które przeczytałam lub przesłuchałam w lipcu:


  • „Zasłużyłeś” Mariusz Matan [recenzja]
  • „Witchy Mama. Magiczne macierzyństwo” Natalia Turska [recenzja]
  • „Oczy lęku” Adrian Bednarek [recenzja]
  • „Kot wśród gołębi” Agata Christie

Bookhaul, czyli jakie książki trafiły na moje półki w maju i czerwcu


Miało być mniej, wyszło jak zwykle. W ubiegłym miesiącu trafiło do mnie 20 nowych książek. Większość to promocyjne zakupy, efekt polowania w Dedalusie czy przygarnięcie powieści od znajomych. Nie zabrakło także 3 egzemplarzy recenzenckich.

I właśnie spośród nowych książek pojawiły się takie oto egzemplarze recenzenckie w ramach współprac:

  • „Islandia. Tam, gdzie elfy mówią dobranoc” Pauliny Tondos od Wydawnictwa Bezdroża
  • „Dzikie Tatry. Poznaj prawdziwe oblicze tatrzańskiej przyrody” Jana Krzeptowskiego-Sabały od Wydawnictwa Bezdroża
  • „Między światami” Wojciecha Kulawskiego od samego autora
Dzięki uprzejmości Audioteki miałam okazję przesłuchać audiobooka „Oczy lęku” Adriana Bednarka [recenzja]

Pozostałe książki, które trafiły na moje półki w lipcu to:
  • „Kwiat Paproci i inne legendy słowiańskie” Opracowanie zbiorowe
  • „Muminki zebrane t.1 i 2” Tove Jansson
  • „Pani Dalloway” Virginia Woolf
  • „Szczęki” Peter Penchley
  • „Tangerynka” Christine Mangan
  • „Don Kichot z La Manchy” Miguel de Cervantes y Saavedra
  • „Klitajmestra” Costanza Casati
  • „Dożywocie” Marta Kisiel
  • „Bogowie tanga” Carolina de Robertis
  • „American psycho” Bret Easton Ellis
  • „Trupia otucha” Dan Simmons
  • „Drood” Dan Simmons
  • „Wewnętrzny koszmar” Glen R. Krisch
  • „Powrót” Wojciech Gunia
  • „Drugi peron” Agnieszka Kwiatkowska
  • „Maneki-neko” Katarzyna Ryrych
  • „Kiedy kobiety były smokami” Kelly Barnhill

I tak oto prezentował się mój lipiec. A jak tam Wasze podsumowania? Odkryliście w ubiegłym miesiącu jakąś ciekawą książkę godną polecenia? Dajcie znać w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...