poniedziałek, 27 grudnia 2021

„Oczami dziecka” Klaudia Tokarz-Laska

Niektórzy wierzą, że światem rządzi przypadek. Ja uważam, że nic nie dzieje się bez przyczyny i wszystko ma jakiś sens. Czasami ukryty. Tak było w przypadku, kiedy niespodziewanie dostałam do przeczytania książki autorstwa pani Klaudii Tokarz-Laski. Zaczęłam interesować się psychologią i nagle taka propozycja. Jeszcze wtedy nie wiedziałam, że bardzo pomogą mi przejść przez bardzo trudny okres w moim życiu...

„Oczami dziecka” to nie zwykła książka, a swego rodzaju nietypowy poradnik i kompendium wskazówek, jak radzić sobie z emocjami dziecka niezależnie od jego wieku. Jak wiele z pozoru błahych sytuacji z dzieciństwa ma wpływ na postrzeganie świata w dorosłym życiu.

Najważniejszym przesłaniem tej książki jest według mnie uświadomienie sobie, że dziecko to człowiek zasługujący na taki sam szacunek, jak osoba dorosła. Nie należy bagatelizować tego, co mówią najmłodsi, nawet jeśli będzie to dla nas absurdalne. Dziecko na różne sposoby będzie próbowało przekazać, co czuje. To, że nie wyrazi tego w sposób werbalny jak jego rodzice, wcale nie oznacza, że nie jest to ważne. Wręcz przeciwnie. To na dorosłych spoczywa obowiązek obserwowania dziecka i wprowadzania go w otaczający świat. 

Bardzo podobało mi się to, że w książce zostały opisane spostrzeżenia, potrzeby i emocje dzieci w różnym wieku. I jako osób dorosłych, i niemowląt. Niesamowicie wpłynęło to zarówno na moją wyobraźnię jak i emocjonalny odbiór tekstu. W zasadzie ta książka otwiera oczy i nagle zachowania dzieci stają się bardziej zrozumiałe i logiczne. 

„Oczami dziecka” to książka, którą według mnie powinien przeczytać przede wszystkim każdy rodzic niezależnie od tego, w jakim wieku jest jego pociecha. To zbiór wiedzy o dziecięcych emocjach przedstawiony w przystępnej formie. Wiele fragmentów mnie samą skłoniło do refleksji i przypomniało pewne sytuacje z dzieciństwa. Teraz już rozumiem, dlaczego było tak, a nie inaczej. Ogromnie polecam.


Za możliwość przeczytania dziękuję autorce oraz wydawnictwu Kłębek Uczuć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...