środa, 2 listopada 2022

„Pamiętnik diabła” Adrian Bednarek

O „Pamiętniku diabła” słyszałam już kilka lat temu. Głównie za sprawą korekty tamtego wydania i dość osobliwej okładki. Przypadek sprawił, że ostatnio trafiłam na audiobooka w wykonaniu Filipa Kosiora i przepadłam bez reszty...

Poznaj Kubę Sobańskiego. Młodego chłopaka, który ma wszystko, o czym marzą ludzie w jego wieku. Piękną dziewczynę, sportowy samochód i apartament w Krakowie. Nie każdy może sobie na to pozwolić, nawet student prawa. Niestety, stoi za tym mroczna tajemnica, którą poznają nieliczni. 

Poznaj Kubę Sobańskiego, który nie kryje przed Tobą, że jest seryjnym mordercą...

Pierwszy raz miałam do czynienia z thrillerem, w którym to morderca przedstawia wydarzenia ze swojej perspektywy. Do tego robi to w taki sposób, że zaczęłam przyłapywać się na tym, że poniekąd mu kibicowałam. Brzmi dość przerażająco, prawda? A to dopiero początek.

Autor niesamowicie buduje napięcie. Niby wiesz, kto stoi za wszystkimi zbrodniami, bo przecież podążasz za mordercą, ale i tak patrzysz z niedowierzaniem, jak bawi się w kotka i myszkę ze wszystkimi wokół. Do tego z każdym kolejnym rozdziałem Kuba ujawnia swoją przeszłość. Dowiadujesz się o mrocznych sekretach sprzed lat, które miały diametralny wpływ na jego psychikę. Byłam naprawdę zaskoczona, kiedy odkryłam co, a raczej kto, był początkiem tej nieszczęśliwej kaskady zdarzeń. Uważam, że autor udowodnił tutaj, że jest mistrzem w tworzeniu genialnych zwrotów akcji i że naprawdę potrafi zaskoczyć czytelnika.

Intrygująca fabuła to jedno, ale warto też wspomnieć o bohaterach. W czasie czytania uświadamiasz sobie, pewnie nie po raz pierwszy, że pieniądze nie są rozwiązaniem wszelkich problemów nastolatków. Są one często przepustką do narkotyków, przekupstwa, manipulacji. Prawo i zasady moralne zdają się nie mieć tutaj żadnego znaczenia. Ponadto z pewnością zauważysz motyw ofiary stającej się katem (i to niekoniecznie w kontekście głównego bohatera). Daje to do myślenia, w jaki sposób niektóre wydarzenia mogą zdegenerować ludzką psychikę. 

„Pamiętnik diabła” jest jedną z tych książek, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Ten thriller to majstersztyk. Polecam ogromnie wszystkim fanom gatunku, jak i tym czytelnikom, którzy chcą przeczytać naprawdę dobry dreszczowiec. Ja już upolowałam kolejną część i nie mogę doczekać się lektury. Do zobaczenia w raju...

Wydawnictwo Zaczytani

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...