niedziela, 2 kwietnia 2023

Podsumowanie marca 2023

Marzec okazał się być bardzo dobrym miesiącem pod kątem czytelniczym. Przeczytałam sporo ciekawych i bardzo wciągających książek. Nie obyło się również bez audiobooków. Standardowo w ubiegłym miesiącu przybyło do mnie mnóstwo nowych powieści. Część z nich to egzemplarze recenzenckie, część to moje zakupy, a pojawił się również mój pierwszy patronat medialny. Gotowi?

Trochę statystyk na początek

W marcu udało mi się przeczytać 8 książek i wysłuchać 2 audiobooków

A tak prezentował się marzec w liczbach:

  • Ilość przeczytanych książek: 8
  • Ilość przesłuchanych audiobooków: 2
  • Ilość przeczytanych stron: 2942
  • Czas przesłuchanych audiobooków: 22h 44 min

Najlepsza książka przeczytana w marcu

Tutaj bardzo trudno mi wybrać, ponieważ wszystkie przeczytane w ubiegłym miesiącu książki bardzo mi się podobały. Na wyróżnienie zasługuje jednak seria Kuchennymi drzwiami Katarzyny Majgier, która wyjątkowo mnie urzekła.

Jest to intrygująca saga rodzinna, która nie daje się od siebie oderwać. Autorka zgrabnie wplata wydarzenia historyczne w losy bohaterów. Razem z nimi przeżywamy, m.in. zatonięcie Titanica, I i II wojnę światową, czasy komunizmu. Ta wielowątkowa i wielopokoleniowa opowieść jest wyjątkowo wciągająca. Więcej na jej temat możecie przeczytać tutaj:




Pozostałe książki przeczytane/ audiobooki przesłuchane w marcu

„Piętno diabła” Adrian Bednarek

„Chołod” Szczepan Twardoch [recenzja]

„Słodki obłęd” Anna Bellon [recenzja]

„Łączka. Czarna kostka” Wanda Siubiela [recenzja]

„Jesienne liście” Andrzej F. Paczkowski [recenzja]

„Apartament” Izabela Janiszewska [recenzja]

„Kłamstwa, którymi oddycham” Katarzyna Misiołek [recenzja]

Bookhaul, czyli jakie książki trafiły na moje półki w marcu

Nawet już się nie oszukuję, że w danym miesiącu przybędzie do mnie mniej książek i uda mi się wreszcie uporać ze stosikami wstydu. Trudno się jednak oprzeć różnego rodzaju nowościom, ale nie tylko. Udało mi się również „dorwać” starsze powieści, które już dawno temu chciałam przeczytać, jednak do tej pory nie miałam sposobności. Oprócz tego nie obyło się bez egzemplarzy recenzenckich.

Spośród egzemplarzy recenzenckich trafiły do mnie w lutym poniższe tytuły. Dziękuję:
  • Wydawnictwu Novae Res za „Kłamstwa, którymi oddycham” oraz „Śmierć w Żelazowej Woli”
  • Wydawnictwu Słowne za III tom Kuchennymi drzwiami, czyli „Innym razem”
  • Wydawnictwu BeYA za „Let me in”
  • Wydawnictwu Filia za „Dziewczynę z Titanica”
Z kolei wśród moich zakupów pojawiła się cała gama różności. Od ilustrowanej klasyki:

„Ogniem i mieczem”, „Potop”, „Pan Wołodyjowski”, „Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza oraz „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej


Udało mi się dopełnić kolekcję z Serii Butikowej i nową powieść Valerie Perrin oraz zakupić dwie klasyczne powieści wydawnictwa Bukowy Las:

„Trzynasta opowieść” Diane Setterfield
„Zapomniany ogród” Kate Morton
„Galatea” Madeline Miller
„Między ustami a brzegiem pucharu” Marii Rodziewiczówny
„Sezonowa miłość” Gabrieli Zapolskiej
„Cudowne lata” Valerie Perrin


Pozostałe książki, jakie nabyłam w marcu to:

„Gra pozorów” Katarzyny Majgier
„Światło i cień” Katarzyny Majgier
„Róża z Wolskich” Małgorzaty Gutowskiej - Adamczyk
„Rose de Vallenord” Małgorzaty Gutowskiej - Adamczyk

„Institor” Adama Larda
„Zakochane Zakopane” praca zbiorowa
„Zakochane Zakopane latem” praca zbiorowa
„Ewangelia według Jezusa Chrystusa” Jose Saramago
„Ludzie z mgły” Izabeli Janiszewskiej
„Romantyczni” Doroty Ponińskiej
„Gra w klasy” Julio Cortazara
„O kocie, który ratował książki” Sosuke Natsukawa
„Rywal diabła” Adriana Bednarka
„Wojna światów” H.G. Wellsa
„Inny świat” Gustawa Herlinga - Grudzińskiego
Ważną dla mnie książką, która również trafiła na moją półkę w tym miesiącu jest „Ani żadnej rzeczy...” S. M. Borowiecky'ego. Wylicytowałam ją na bazarku dla chorych kociaków ze schroniska na Paluchu. Zachęcam Was do brania udziału w takich akcjach. Wy macie wspaniałe książki i jednocześnie pomagacie ;)

Wisienką na torcie moich marcowych nabytków jest „Łączka. Czarna kostka” Wandy Siubieli, czyli mój pierwszy patronat medialny. 


A jak Wasz marzec pod względem czytania? Jaką ciekawą książkę polecicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...