czwartek, 23 maja 2024

„Upiór w moherze” Iwona Banach

„Upiór w moherze” to moje kolejne spotkanie z twórczością Iwony Banach. Tym razem zdecydowałam się sięgnąć po jej książkę ze względu na ciekawy wątek pojawiającego się w realnym świecie bohatera literackiego. Czy ta powieść skradła moje czytelnicze serce?

Pewnej nocy w bibliotece zjawia się bohater jednej z powieści. Szuka pomocy, ponieważ podejrzewa, że autor książki, z której pochodzi, jest w niebezpieczeństwie. Sytuację pogarsza fakt, że jeżeli dojdzie do morderstwa, bohater nie przeżyje upragnionej sceny miłosnej, która dopiero ma być napisana.

W tym samym czasie grupa pisarek i pisarzy wpada na dość niekonwencjonalny pomysł promocji swoich książek. Postanawiają upozorować morderstwo, jednak przypadkiem trafiają na trop prawdziwego zabójcy. Podejrzenia padają na miejscowego Upiora w moherze - postać, która ma już wiele za uszami.

Czy bohaterowi uda się uratować swojego autora? Kto okaże się prawdziwym mordercą?

Z komediami kryminalnymi bywa u mnie różnie. Raz za nimi przepadam, raz czuję ogromny zawód, a zamiast dobrej rozrywki - zażenowanie. W przypadku „Upiora w moherze” mam mieszane uczucia. Momentami dobrze się bawiłam, żeby za chwilę ten cały dobry humor minął. Zwłaszcza przy fragmentach nawiązujących do fizjologii ludzkiego ciała. To jednak nie moja bajka. Niemniej, sam pomysł sprowadzenia bohatera pewnej powieści do realnego świata i jego udział w śledztwie jest moim zdaniem genialny.

Co do samej fabuły, trochę się gubiłam. Miałam wrażenie, że wątki nie do końca ze sobą współgrają i trudno się w nich połapać. Nie ukrywam, że nieco utrudniało mi to czytanie. Trochę mi szkoda, bo historia przedstawiona w tej powieści zwraca uwagę na ważne problemy współczesności. Niepoprawne relacje rodzinne, pogoń za sławą, wyścig szczurów coraz bardziej widoczny w social mediach, wszechobecny hejt, fake newsy... Znamy to, prawda? A to wszystko przemycone pod postacią humorystycznych tekstów i sytuacji.

“Upiór w moherze” to komedia kryminalna, która być może nie wszystkich rozbawi, ale na pewno będzie dobrą rozrywką. Ciekawy pomysł, charakterystyczni bohaterowie i literacka intryga z pewnością przypadną do gustu niektórym czytelnikom.


Współpraca recenzencka z wydawnictwem Dragon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...