poniedziałek, 7 października 2013

Powitanie & pierwsza recenzja

Cześć!
Od dłuższego czasu zastanawiałam się, czy nie założyć własnego bloga z recenzjami. Właśnie nadszedł ten moment, aby rozpocząć przygodę z blogowaniem :) Moja skala ocen jest zgodna z portalem www.lubimyczytac.pl  Serdecznie zapraszam, a oto pierwsza moja opinia na temat książki :)

"Dziewczynka, która widziała zbyt wiele" Małgorzata Warda


autor: Małgorzata Warda
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
liczba stron: 320
moja ocena: 9/10

Ania i Aaron są rodzeństwem. Mimo bardzo młodego wieku ich życie wyposażone jest w bagaż doświadczeń. Niestety, nie są to pozytywne doświadczenia. Brak ojca, depresja matki doprowadzają do tego, że dzieci trafiają pod opiekę ciotki Gabrysi. Na nieszczęście jest ona związana z mężczyzną, który stosuje przemoc. Jak potoczą się losy tych młodych, biednych ludzi w świecie, który przestał wydawać się dobry i bezpieczny?


„Dziewczynka, która widziała zbyt wiele” to druga książka Małgorzaty Wardy, jaką przeczytałam. Tak długo, jak męczyłam się z tamtą lekturą, tak szybko dobrnęłam do końca z tą. Jest to świetnie opowiedziana historia o tematyce, która jest nietypowa. Nie jest to książka wesoła, pełna szczęśliwych chwil, ale za to porusza problemy, które bardzo często występują w społeczeństwie, a o których większość ludzi woli nie rozmawiać. 

Uważam, że ta historia jest jak najbardziej warta uwagi. Daje bardzo dużo do myślenia. Pokazuje, że nie wolno pozostawać obojętnym na dramatyczne wydarzenia, jakie mają miejsce czy w najbliższym otoczeniu, czy też w dalszym. Ponadto nie powinno się pochopnie oceniać zachowania, a tym bardziej wyglądu nieznanych nam osób, bo tak naprawdę nie wiemy, co stoi za sprawą takiego postępowania. Może właśnie takie potworne wydarzenia, jakich doświadczyła Ania. W takim wypadku naśmiewanie się lub odrzucanie takiej osoby jest karygodne.


Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli dotarliście tutaj, nie zapomnijcie zostawić chociaż jednego słowa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...